Wåffelblot 2023

4 februari, 2023 av Inger Eriksson Grahn

Efter några års uppehåll pga pandemin är det äntligen dags för Wåffelblot igen!

Wåffelblotet är öppet för utmanare både i Dalarnas Scoutdistrikt och utmanare från kårer utanför Dalarnas distrikt.

Som alltid består Wåffelblotet av tre delar:

• Innebandyturnering: Ni i kåren har möjlighet att anmäla ett eller flera lag, minst 3 spelare per lag. Innebandyklubbor medtas av respektive lag.
  • Utklädningstävling: Under innebandyturneringen pågår även en utklädningstävling! Ni i laget kommer överens om ett tema och klär ut er enligt det, tänk på att ni ska kunna spela i utklädnaderna.
  • Våffelätartävling: I samband med middagen finns chansen till ett tredje pris, då gäller det att äta upp antalet våfflor du får så snabbt som möjligt.

Om det skulle vara så att någon på kåren inte är intresserad av tävlingarna så är ni varmt välkomna att umgås ändå!

Tider och schema:

Vi kommer att träffas i Kyrkskolans gympasal (Borlänge) kl. 18:00 fredagen 24 mars.

Turneringen kommer att börja direkt så om ni behöver byta om eller liknande rekommenderar vi att komma några minuter tidigare.

Därefter tar vi oss till Uvberget för Våffelätartävling och filmkväll.

Ni anmäler er senast fredagen 17 mars lagvis till: amanda.kallgren@dalascout.se med:

• Namn på deltagarna
  • Vilken kår ni tillhör
  • Ev allergier och specialkost
  • Kontaktperson ifall något händer

Hör av er om ni har problem med transport så löser vi det!